Detaljer om produktet
Fuel EXe 8 er en el-MTB i alu, der er bygget til terrænet. Den hjælper dig støjsvagt på stigningerne, så du har al den nødvendige kraft i behold på nedkørslerne. Ligesom kulfiberversionen ligner den og kører den som en traditionel trailcykel, men med ekstra støtte fra et lille, men kraftfuldt harmonisk pin-ring-drivsystem med et elegant display på overrøret og en kompakt fjernbetjening. Den er klar til at ræse af sted med opgraderede komponenter, der hvor de betyder mest, f.eks. en FOX-affjedringsløsning, brede Bontrager Line Comp Tubeless Ready-fælge og SRAM’s
Ydeevne har betydning for dig, men det har prisen også. Du vil have al den teknologi, du finder i den bedste Fuel EXe, men i en cykel, der er bygget til din pengepung. Du vil have opgraderede komponenter, som du kan regne med, når det går løs, og et robust alu-stel, der kan klare ujævnt terræn og give dig præcis nok kraft på stigningerne.
Et Alpha Platinum Aluminium-stel med TQ's harmoniske HPR50 pin-ring-drivsystem, et fuldt indkapslet aftageligt batteri på 360 Wh og en smart ladeport. Et integreret LED-display og en fjernbetjening på styret, der er let at bruge på farten. 150 mm FOX Rhythm 36 frontaffjedring med Float EVOL luftfjeder og GRIP-dæmper, og 140 mm FOX Performance Float X-bagaffjedring. Derudover brede Bontrager Line Comp 30 Tubeless Ready-fælge, SRAM’s trådløse 12-trins GX AXS-transmission, hydrauliske skivebremser og en dropper-sadelpind.
Hvis du vil have al teknologien fra den bedste Fuel EXe uden den afskrækkende pris, er Fuel EXe 8 den rette til dig. Du får samme transmissionssystem, display og geometri som på kulfiberudgaven og derudover en opgraderet affjedringsløsning og trådløst gearskifte – på et mere økonomisk overkommeligt aluminiumchassis.
- Du får al teknologien fra vores bedste lette el-MTB uden et prismærke, der får dig til at sige av
- Dens opgraderede FOX-affjedringsløsning og SRAM’s trådløse transmission giver dig den ydeevne, du ønsker
- Den lille, men kraftige TQ-motor er indstillet til terrænet og gør det stille omkring dig, så du kan nyde øjeblikket. Derudover giver den dig mere kraft, så du får en naturlig køreoplevelse
- Det integrerede display, opladningsporten og kontrolelementerne er nemme at bruge, elegante og intuitive
- Du kan justere din geometri med Mino Link eller tilføje et headset med justerbar vinkel, så du får endnu mere kontrol
TQ-HPR50 – kompakt, lydsvag og stærk
TQ-HPR50-motoren er fantastisk effektiv med en overraskende stor motorkraft ift. vægten. De fleste elmotorer har tandhjul og remme, som optager plads og kan støje eller gå i stykker. TQ-HPR50 har en Harmonic Pin Ring-transmission, som er kompakt, ultra lydsvag og fungerer fænomenalt naturligt.
Range Extender-ekstrabatteri
Få yderligere 40% cykelrækkevidde med et udvendigt 160 Wh batteri som ekstraudstyr. Det kan monteres i en almindelig flaskeholder, og det kræver hverken kompliceret ledningsføring eller specialbeslag.
Tilslut, indstil, beregn
Trek Central-appen fungerer fuldt integreret med din cykel til individuel motorindstilling, til at følge aktivitet og til flere måder at analysere og indstille cyklen på til din cykling. Der er desuden navigationsfunktioner og beregninger af den aktuelle cykelrækkevidde.
Aftageligt batteri
Med 360 Wh batteriet har du strøm på cyklen i 2-5 timer. Det er skjult i skrårøret, men afmonteres nemt til praktisk opladning.
Active Braking Pivot
Med Active Braking Pivot kan vores ingeniører finindstille, hvordan affjedringen reagerer på accelerations- og bremsekræfter uafhængigt af hinanden. Det giver sikrere kontrol over cyklen, når der er mest brug for det.
Mere bagud eller stejl?
Du kan montere vinkeljusterende headset-lejeskåle (medfølger ikke) til at justere kronrørsvinklen en grad stejlere eller svagere som ønsket, uden at det påvirker krankbokshøjden.
Mærke |
TREK |
Gear |
SRAM GX Eagle AXS, type T |
Bagbremse |
SRAM DB 8 hydraulisk skivebremse, 4 stempler // SRAM DB 8 hydraulisk skivebremse, 4 stempler
SRAM CenterLine, 6-bolt, rund kant, 200 mm
Maks. Bremseskivestø |
Bagskifter |
SRAM GX Eagle AXS, type T |
Styr |
Bontrager Line, alu, 35 mm, 27.5 mm højde, 780 mm bredde |
Styrbånd eller greb |
Bontrager XR Trail Elite, låsekrave af nylon |
Sadelpind |
TranzX JD-YSP39, 150 mm vandring, indvendig kabelføring, 34,9 mm
TranzX JD-YSP39, 100 mm vandring, indvendig kabelføring, 34,9 mm
TranzX JD-YSP39, 170 mm vandring, indvendig kabelføring, 34,9 mm |
Sadel |
Bontrager Arvada, hule chromolyskinner, 138 mm bredde |
Hjul |
Bontrager Line Comp 30, Tubeless Ready, 28 huller, racerventil
Bontrager alu, lukket leje, alu-aksel, 6-bolt, Boost110, 15 mm gennemgående aksel
Bontrager alu, lukket leje, 6-bolt, 108T Rapid Drive, SRAM XD driver, Boost148, 12 mm gennemgående aksel |
Kæde |
SRAM GX Eagle, type T, 12 gear |
Stel |
Alpha Platinum Aluminum, aftageligt batteri, indvendig kabelføring, vippeled af aluminium, 34,9 mm sadelrør, studs til øvre kædefører, 55 mm kædelinje, Mino Link, ABP, Boost148, UDH, 140 mm vandring |
Hjulstørrelse |
29 |
Forbremse |
SRAM DB 8 hydraulisk skivebremse, 4 stempler // SRAM DB 8 hydraulisk skivebremse, 4 stempler
SRAM CenterLine, 6-bolt, rund kant, 200 mm
Maks. Bremseskivestø |
Forgaffel |
Fox Rhythm 36, Float EVOL-luftfjeder, GRIP-dæmper, konisk styrrør, 44 mm offset, Boost110, 15 mm Kabolt-aksel, 150 mm vandring |
Kassette |
SRAM Eagle XS-1275, type T, 10-52, 12 gear |
Frempind |
Bontrager Elite, 35 mm, 0 grader, 45 mm længde |
Gearskifter |
SRAM Eagle AXS POD |